marodorkartan

Alla inlägg den 23 december 2011

När jag kommer hem så ska jag börja på en ny design till Harry Potter bloggen!

Spännande på hur den kommer bli ;)

 

Har aldrig testat det, så vet inte om det är gott! Men här kommer ett enkelt mugglar recept på honungsöl


   2 påsar sun caramel tea
   Vatten till tet
   1 dl Sprite/Fruktsoda
   3 Matskedar honung

   Koka upp vattnet och lägg i dom båda tepåsarna, tet ska bli ganska
   starkt. låt tet svalna lite, häll sedan i dom tre matskedarna honung, och
   rör om. häll sedan i Spriten/fruktsodan, och rör inte om så mycket, för
   kolsyran ska inte försvinna.
   KLART! 

 

Har precis börjat läsa Harry Potter och Dödsrelikerna för femtioelfte gången :)

Men i alla fall, mamma har köpt en påse muffins, och när jag skulle ta en, så märkte jag att muffinsarna var ganska lika de två svävande muffinsarna som Crabbe och Goyle hittar i Harry Potter och Hemligheternas Kammare.

Det var lite roligt! Så jag tog foto på två muffinsar, som då ska likna de två muffinsarna Crabbe och Goyle hittar! Kommer inte kunna lägga in bilden på muffinsarna, eftersom att min USB sladd är hemma. Och jag är hos mormor, där jag ska fira jul!

Juste har ni skickat era önskelistor till Voldemort?

 

jag har tyvärr inte hunnit :(

Men det står "God Jul (namn) önskar Harry Potter" på alla paket jag har köpt!  

IMORGON ÄR DET JULAFTON!

   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Harry Potter bok är bäst?
 De Vises Sten
 Hemligheternas Kammare
 Fången Från Azkaban
 Den Flammande Bägaren
 Fenixorden
 Halvblodsprinsen
 Dödsrelikerna

Ovido - Quiz & Flashcards